Kanał RSS
Kanał RSS

Wpisy kategorii Lidia Bajkowska

17 grudzień, 2013

 W czasie tych prac plastycznych dzieci śpiewały kolędy, żeby przy wigilijnym stole dać prawdziwy bożonarodzeniowy koncert. Potem przychodził święty Mikołaj, były prezenty, zimne ognie, pałaszowanie bakalii, słuchanie kolęd i pastorałek. 

2 grudzień, 2013

Dziś już nie ma pysznych czekoladek w bombonierkach od Semadeniego i wielosmakowej lub marmurkowej chałwy, która była tylko w żydowskich sklepikach, podobnie jak wspaniałych chałek, do których nie umywały się najlepsze ciastka. Nie ma melodyjnej klezmerskiej muzyki... 

21 listopad, 2013

Muzyka klasyczna ma natomiast wpływ pozytywny na samopoczucie. Świadomość ludzi związana z dobroczynnym oddziaływaniem tej muzyki na człowieka jest jeszcze niezbyt duża na świecie.

21 październik, 2013

O jedynym po wojnie warszawskim Liceum Muzycznym, które funkcjonowało w latach 1950-1964, mówiono: kuźnia talentów. Na konkursowe egzaminy wstępne przyjeżdżali najzdolniejsi absolwenci podstawowych szkół muzycznych z całej Polski.

15 październik, 2013

Dlaczego teatr dziecięcy, szkolny czy przedszkolny, nie może stać na wysokim poziomie artystycznym, z piękną scenografią, dekoracjami, kostiumami, być pełen światła, poezji, ruchu i muzyki? 

14 październik, 2013

Pani Maria Twardowska pewnie kochała Chopina, bo każdą lekcję zaczynała od zagrania uczniowi jakiegoś mazurka, walca czy poloneza. Rozcierała zgrabiałe palce i grała te utwory z pasją i uczuciem.

23 sierpień, 2013

Japończycy kochają wszystko, co jest doskonałe, a taka jest muzyka Fryderyka Chopina, która poprzez swoją melancholię, liryzm, dramatyzm i zmysłowość trafia do serca. 

23 sierpień, 2013

Bitwa Warszawka, jest wspaniałym sfilmowanym dokumentem historycznym, który uświadomił raz na zawsze światu, że  gdyby nie determinacja żołnierzy polskich i talent naczelnego wodza Józefa Piłsudskiego, inwazja bolszewików rozlała by zbrodniczy komunizm na cała Europę a może i na cały świat...

22 lipiec, 2013

Lidia Bajkowska, muzyk i pedagog jest przekonana, iż każdy z nas może nauczyć się zasad rządzących muzyką a dzięki temu pokochać ją a nawet samemu zagrać.

20 lipiec, 2013

Wcześniejsza, miła zabawa zamienia się w horror, a gdy dorastają do wieku młodzieńczego, zaczynają mieć fobie na sam widok orkiestry symfonicznej. Doprowadzają do tego traumatyczne wspomnienia związane z nauką gry na flecie w szkole, który był za wcześnie wprowadzony.

20 lipiec, 2013

Próby i kombinacje stworzenia w starszych klasach „muzyko-plastycznych” lekcji (pod sympatyczną nazwą „sztuka”) też nie zdały egzaminu, bo gdzie szukać dwufakultatywnych nauczycieli, muzyko-plastyków czy odwrotnie, i czy w ogóle są tacy?

19 lipiec, 2013

Muzyka uwrażliwia na piękno i dobro, jest niezbędna w procesie wychowawczym, odciąga od złych nawyków, a w skali makro - podnosi poziom kultury całego narodu.

19 lipiec, 2013

(...) nie dostrzegając zagrożeń, jakie niesie ze sobą słuchanie zbyt głośnej muzyki rockowej lub jeszcze cięższych, metalowych gatunków, które zdecydowanie mają bezpośredni wpływ na zaburzenia zachowań, nadpobudliwość, lęki, kłopoty z zapamiętywaniem, a nawet obniżenie inteligencji.

19 lipiec, 2013

Konkursy  Chopinowskie  przybliżały wielu ludziom czasy przedwojennej, wytwornej Warszawy, owych salonów romantycznych,  gdzie w domach grano utwory Fryderyka Chopina,  śpiewano pieśni Stanisława  Moniuszki, recytowano dzieła Juliusza  Słowackiego czy Adama Mickiewicza.

19 lipiec, 2013

Dla dzieci i młodzieży w szkole czy w przedszkolu muzyka poważna nie przedstawia większej wartości. Uczniów zmusza się do słuchania trudnego repertuaru na lekcjach czy organizowanych szkolnych koncertach. Inaczej jest np. w teatrze.

3 lipiec, 2013

Muzyka w różnym stopniu towarzyszy nam na każdym etapie naszego życia. Najlepiej jednak gdyby towarzyszyła od najmłodszych lat. Edukacja muzyczna stymuluje mózg i pozwala lepiej rozwijać się umysłowo w każdym wieku.

10 czerwiec, 2013

Dr Amelia Golema - "How to prevent musical illiteracy among children?" Lidia Bajkowska's Method and the Project of Music Education presented on 3dr International Conference "Music and Emotion" in Finland.  All materials You can find in this article and in this LINK.

8 czerwiec, 2013

Music and Emotion Conference in Finland.

Jest to międzynarodowa konferencja dotycząca nowin w świecie psychologii muzyki. W tym roku odbywa się trzecia edycja wydarzenia. We wtorek (11 czerwca) przedstawicielka naszej Fundacji - dr Amelia Golema wygłosi prelekcję na temat Metody Lidii Bajkowskiej

Więcej informacji o Konferencji w linku

29 kwiecień, 2013

 

Po Recitalu Atsuko Seta poświęciła chwilę na wywiady dla zgromadzonych mediów, aby potem udać się na spotkanie pokoncertowe z naszymi gośćmi. Zachwytu nad talentem pianistki nie było końca. Setki podziękowań, wzruszeń i komplementów – tak można by ocenić ponad dwugodzinne spotkanie.   

29 kwiecień, 2013

Brain4Rent i Fundacja Europejskie Centrum Wspierania Inicjatyw Społecznych zapraszają dzieci i rodziców do udziału w programie edukacyjnym "Twoje mądre dziecko". Zajęcia w oparciu o Metodę Lidii Bajkowskiej.

Serdecznie Zapraszamy!

25 kwiecień, 2013

22 kwietnia 2013 roku Atsuko Seta - światowej sławy japońska pianistka wraz z Lidią Bajkowską (autorka holistycznej, jedynej na świecie metody nauczania muzyki dzieci) oraz Dorotą Wodzińską (Koordynatorem Fundacji FECWIS) wzięły udzial w audycji w Polskim Radio PR24. 

Zapraszamy do odsłuchania wywiadu.

25 kwiecień, 2013

Okazuje się, że nauka czytania nut, ma ogromy wpływ na rozwój i aktywizację płata ciemieniowego mózgu, który "specjalizuje się w umiejscowieniu obiektów w przestrzeni i czasie oraz jest także zaangażowany w przetwarzanie matematyki, a w szczególności w reprezentowanie wielkości."

25 kwiecień, 2013

Brain4Rent i Fundacja Europejskie Centrum Wspierania Inicjatyw Społecznych zapraszają dzieci i rodziców do udziału w programie edukacyjnym "Twoje mądre dziecko". Zajęcia w oparciu o Metodę Lidii Bajkowskiej.

Serdecznie Zapraszamy!

17 kwiecień, 2013

Muzyczne bajki były we mnie od zawsze. Zerówki muzyczne zmusiły mnie, żeby zacząć je spisywać na zajęcia, a dzieci podsuwały mi jeszcze nowe pomysły.