Kanał RSS
Kanał RSS

Wpisy kategorii Problematyka oświatowa

21 listopad, 2013

Muzyka klasyczna ma natomiast wpływ pozytywny na samopoczucie. Świadomość ludzi związana z dobroczynnym oddziaływaniem tej muzyki na człowieka jest jeszcze niezbyt duża na świecie.

22 lipiec, 2013

Lidia Bajkowska, muzyk i pedagog jest przekonana, iż każdy z nas może nauczyć się zasad rządzących muzyką a dzięki temu pokochać ją a nawet samemu zagrać.

19 lipiec, 2013

Muzyka uwrażliwia na piękno i dobro, jest niezbędna w procesie wychowawczym, odciąga od złych nawyków, a w skali makro - podnosi poziom kultury całego narodu.

19 lipiec, 2013

Dla dzieci i młodzieży w szkole czy w przedszkolu muzyka poważna nie przedstawia większej wartości. Uczniów zmusza się do słuchania trudnego repertuaru na lekcjach czy organizowanych szkolnych koncertach. Inaczej jest np. w teatrze.

15 kwiecień, 2013

Po 42 latach praktyki pedagogicznej w zarówno w szkolnictwie artystycznym jak i ogólnokształcącym oraz w  innych placówkach oświatowych głównie w przedszkolnych, po  32 letniej pracy akompaniatora na scenach muzycznych i teatralnych,  postanowiłam uczyć i tworzyć dalej, pisać bajki  i komponować piosenki dla dzieci.  Moja miłość do muzyki i pasja nauczania jest tak silna, że nie skorzystam z dobrodziejstw zasłużonej emerytury.

2 luty, 2013

Jakiś czas temu nasza fundacja rozpoczęła współpracę z Fundacją ESPA, włączyliśmy się do akcji pomocy dzieciom na Filipinach, przesyłając im muzyczne kolorowanki - edukacyjne książeczki stworzone na podstawie metody wybitnej Autorki p. Lidii Bajkowskiej, z których dzieci mogą nauczyć się rozpoznawania kontrastów muzycznych.

31 grudzień, 2012

Przedszkole, jak zauważyła K. Ferenz, jest instytucją, która podejmuje świadome działania wprowadzające dziecko w kulturę. Zatem dziecko poprzez własną działalność, poprzez eksperymentowanie, poszukiwanie, radość z obcowania z dźwiękami poznaje jej wartość. Poszukuje własnej drogi i miejsca w świecie zarówno dźwięków, jak i w otaczającej go rzeczywistości.

12 grudzień, 2012

Utrzymanie małżeństwa w obozie koncentracyjnym jest czymś, o czym marzy każdy więzień. O tym czy zezwolić na małżeństwo decyduje oficer doradczy. Dlatego też więźniowie próbują wkupić się w jego łaski poprzez ciężką pracę, zgłaszanie się do ryzykownych prac, przestrzeganie przepisów, a nawet donoszenie na innych więźniów.

26 listopad, 2012

Życie człowieka jest procesem realizowania wartości. Człowiek, jako osoba wolna dokonuje wyboru wartości, czyli tego, co uważamy za ważne, cenne dla społeczeństwa i jednostki, godne wysiłku, poświęcenia, co stanowi cel dążeń ludzkich.

19 listopad, 2012

...to w jaki sposób wygląda nasze społeczeństwo, jest obrazem wychowania nas samych. Czyli można by zaryzykować stwierdzenie, że od wychowania naszych dzieci zależy to, jakie będą przyszłe pokolenia.

Polecam - Dorota Wodzińska

9 listopad, 2012

Na świecie istnieje szereg metod nauczania muzyki. Każda z nich różni się, ale wszystkie mają to samo zadanie - nauczyć jedynego uniwersalnego języka muzyki.

8 listopad, 2012

Na co dzień nie zastanawiamy się nad tym w jaki sposób muzyka na nas działa, i dlaczego tak bardzo jej potrzebujemy, zwłaszcza w tym najmłodszym wieku. Kilka dni temu spytałam koleżankę, czy zna zapisy nutowe. Odpowiedziała, że nie zna, i że do niczego jej to nie jest potrzebne, bo nie jest zawodowym muzykiem. 

I tu się pomyliła. 

29 wrzesień, 2012

Dzieci są dziedzictwem narodowym i największym dobrem naszej ojczyzny. Decydując się na wykonywanie zawodu nauczyciela, czy to w szkole muzycznej czy w jakiejkolwiek innej, bierzemy na siebie odpowiedzialność, za wychowanie i wiedzę przyszłych pokoleń.

Lidia Bajkowska- prekursorka Zerówek Muzycznych w Polsce

20 wrzesień, 2012

Pracownicy administracyjni czy obsługa to przecież najniższa grupa społeczna w szkole, nie godna zainteresowania tak utalentowanego, tak dobrze wyedukowanego człowieka, jakim jest Jarosław Domagała.

20 wrzesień, 2012

Zastanawiam się nad jednym jak trzeba być bezczelnym bufonem, arogantem, a przy tym hipokrytą, jeśli dokonuje się przebudowy klas szkolnych po to by sobie zorganizować noclegownię.

14 wrzesień, 2012

Nie wierzę, przecieram oczy ze zdumienia. Nie słyszałem, aby klasy szkolne można było adaptować na mieszkanko! Nie wierzę. A jednak…ktoś rozpoczął podział klas lekcyjnych.

7 wrzesień, 2012

Jestem coraz bardziej wzburzona czytając kolejne artykuły o szkole muzycznej w Gostyninie, prowadzonej przez pana Jarosława Domagałę. Autor tych artykułów nie jest gołosłowny, powołuje się na raporty, przedstawia niezbite dowody, więc trudno w to nie wierzyć, zresztą czytając o wszystkich poczynaniach pana dyrektora, wnioski nasuwają się same!

5 wrzesień, 2012

Kolejny fragment raportu z którego bohaterem jest Jarosław Domagała.

3 wrzesień, 2012

Minęły blisko trzy lata, a Pan Jarosław Domagała nie uznał za stosowne przedstawić wiarygodne dowody np. na fakt, że jego godziny pracy w gostynińskiej szkole nie kolidowała z godzinami pracy w kutnowskiej szkole.

2 wrzesień, 2012

Czy Dyrektora Jarosław Domagała świadomie lekceważył swoje obowiązki? Zbyt często pojawia się w tym raporcie odpowiedź: "nie wiedziałem".

2 wrzesień, 2012

Czy w Miejskiej Szkole Muzycznej w Gostyninie zarządzanej przez dyrektora Jarosława Domagałę przestrzegano reguł i zasad obowiązujących w polskiej edukacji?

1 wrzesień, 2012

Dużo pytań, brak odpowiedzi. Ale jedno jest pewne, jakim trzeba być arogantem by traktować ludzi tak podle? Niedopatrzeniem dla Jarosława Domagały, ot drobną ryską jest niezatrudnienie ludzi na umowę na czas nieokreślony.

31 sierpień, 2012

Trzeba w takim razie postawić kolejne pytanie: Czy Jarosław Domagała w podobny sposób zarządza Szkołą Muzyczną w Gąbinie? Jeśli tak, to rodzice dzieci w Gąbinie powinni mieć świadomość, że przyszłość ich pociech jest zagrożona.

25 sierpień, 2012

Może Jarosław Domagała szantażował panią R. J. np. tym, że Jej dziecko nie będzie w należyty sposób kształcone muzycznie?