Kanał RSS
Kanał RSS

Wpisy kategorii pakiet edukacyjny

23 sierpień, 2013

Japończycy kochają wszystko, co jest doskonałe, a taka jest muzyka Fryderyka Chopina, która poprzez swoją melancholię, liryzm, dramatyzm i zmysłowość trafia do serca. 

22 lipiec, 2013

Lidia Bajkowska, muzyk i pedagog jest przekonana, iż każdy z nas może nauczyć się zasad rządzących muzyką a dzięki temu pokochać ją a nawet samemu zagrać.

19 lipiec, 2013

Muzyka uwrażliwia na piękno i dobro, jest niezbędna w procesie wychowawczym, odciąga od złych nawyków, a w skali makro - podnosi poziom kultury całego narodu.

19 lipiec, 2013

Dla dzieci i młodzieży w szkole czy w przedszkolu muzyka poważna nie przedstawia większej wartości. Uczniów zmusza się do słuchania trudnego repertuaru na lekcjach czy organizowanych szkolnych koncertach. Inaczej jest np. w teatrze.

10 czerwiec, 2013

Dr Amelia Golema - "How to prevent musical illiteracy among children?" Lidia Bajkowska's Method and the Project of Music Education presented on 3dr International Conference "Music and Emotion" in Finland.  All materials You can find in this article and in this LINK.

29 kwiecień, 2013

 

Po Recitalu Atsuko Seta poświęciła chwilę na wywiady dla zgromadzonych mediów, aby potem udać się na spotkanie pokoncertowe z naszymi gośćmi. Zachwytu nad talentem pianistki nie było końca. Setki podziękowań, wzruszeń i komplementów – tak można by ocenić ponad dwugodzinne spotkanie.   

25 kwiecień, 2013

Brain4Rent i Fundacja Europejskie Centrum Wspierania Inicjatyw Społecznych zapraszają dzieci i rodziców do udziału w programie edukacyjnym "Twoje mądre dziecko". Zajęcia w oparciu o Metodę Lidii Bajkowskiej.

Serdecznie Zapraszamy!

15 kwiecień, 2013

Po 42 latach praktyki pedagogicznej w zarówno w szkolnictwie artystycznym jak i ogólnokształcącym oraz w  innych placówkach oświatowych głównie w przedszkolnych, po  32 letniej pracy akompaniatora na scenach muzycznych i teatralnych,  postanowiłam uczyć i tworzyć dalej, pisać bajki  i komponować piosenki dla dzieci.  Moja miłość do muzyki i pasja nauczania jest tak silna, że nie skorzystam z dobrodziejstw zasłużonej emerytury.

5 marzec, 2013

Zawsze jednak wydawało mi się to zbyt trudne. Jednak po kilku lekcjach, za pomocą prostej metody, stworzonej przez Panią Lidię, odkryłam, że jestem w stanie się tego nauczyć, co więcej – jestem w stanie uczyć innych, np. dzieci.

Marta Krajewska

19 listopad, 2012

...to w jaki sposób wygląda nasze społeczeństwo, jest obrazem wychowania nas samych. Czyli można by zaryzykować stwierdzenie, że od wychowania naszych dzieci zależy to, jakie będą przyszłe pokolenia.

Polecam - Dorota Wodzińska

15 październik, 2012

Rozmawialiśmy o tym, co zrobić, żeby umuzykalnić nasz naród, a więc co zrobić, aby przeciwdziałać ANALFABETYZMOWI MUZYCZNEMU w Polsce. Niestety poziom wykluczenia muzycznego w naszym kraju jest zatrważająco wysoki. Nieliczni znają zapis nutowy, rozumieją język muzyki, a muzyka to "język, który ma tylko 7liter - 7 nut" - jak tłumaczyła Lidia Bajkowska w wywiadzie. 

Audycja z Lidią Bajkowską i Dorotą Wodzińską - polecamy gorąco!

6 październik, 2012

W podręcznikach do nauczania zintegrowanego, występuje zbitka przedmiotów ogólnokształcących, muzyki i plastyki. Jest to sieczka tematyczna, w której roi się od błędów merytorycznych. Uczenie z nich jest groźne, destruktywne, gdyż buduje nową, holistyczną rzeczywistość u dzieci.

Lidia Bajkowska - autor Metody

30 wrzesień, 2012

Wyrządzamy wielką krzywdę dzieciom, które  już zdążyły pokochać  swoją pierwszą panią,  pierwszą w swoim  życiu klasę i kolegów, a muszą to stracić, chociaż się starały. Pozostają u nich  urazy psychiczne  do końca życia.

Lidia Bajkowska - prekursorka zerówek muzycznych w Polsce

29 wrzesień, 2012

Dzieci są dziedzictwem narodowym i największym dobrem naszej ojczyzny. Decydując się na wykonywanie zawodu nauczyciela, czy to w szkole muzycznej czy w jakiejkolwiek innej, bierzemy na siebie odpowiedzialność, za wychowanie i wiedzę przyszłych pokoleń.

Lidia Bajkowska- prekursorka Zerówek Muzycznych w Polsce

4 sierpień, 2012

Muzyka od prawieków traktowana była jako element kosmosu słynący z  matematycznego porządku, jaki panuje we wszechświecie. Interwały były  proporcjami, na których budowano skale, gamy, pasaże. W ten sposób muzyka odbijała  harmonię makrokosmosu.

Poznając historię myzyki walczymy z ANALFABETYZMEM MUZYCZNYM i WYKLUCZENIEM MUZYCZNYM! 

Lidia Bajkowska

3 sierpień, 2012

Tak dziwnie się złożyło, że o muzyce ludów pierwotnych  wiemy dziś  więcej niż o muzyce kultur antycznych Mezopotamii, Egiptu, Grecji, Rzymu, gdyż kultury te i cywilizacje  uległy całkowitej zagładzie i już  nie istnieją a plemiona pierwotne, mimo,  że żyjemy w XXI przetrwały  razem ze swoją muzyką i innymi zwyczajami do dziś.  

6 czerwiec, 2012

"Bajka o Piosence i nutkach"  to nic innego jak przeniesienie na papier zajęć lekcyjnych. Jest jednak wielu autorów, którzy nie potrafią podzielić się swoim doświadczeniem.

5 czerwiec, 2012

Kolorowanie buziek, kolorowanie muzycznych obrazków...czyli Kolorowanie Świata z Fundacją FECWIS - relacja z przebiegu Akcji Pokoloruj Świat na warszawkiej Agrykoli.

4 czerwiec, 2012

Za kilka minut autorka bajek muzycznych Lidia Bajkowska będzie czytać bajki dla dzieci.

1 czerwiec, 2012

Dzięki kontaktowi z "Bajką o piosence i nutkach " dzieci nie mają problemy z rozróżnianiem pojęć: melodia, utwór muzyczny, piosenka, ktore często mylą się uczniom klas starszych uczonych metodą tradycyjną. Dzieci same potrafiły zinterpretować pojęcia: zwrotka, refren jako elementy składowe piosenki, a powiedzonka kotka - zwrotka stały się ulubionymi powiedzeniami na przerwie.

1 czerwiec, 2012

Janusz Korczak, którego ominęła edukacja domowa, bo od razu zapisano go do szkół, miał jak najgorsze wspomnienia z tamtych lat.  Do końca życia pamiętał jak  wielka niesprawiedliwość i napięcie występowały między dorosłymi i dziećmi. Szkoła  stała się dla niego symbolem strachu i przemocy, samotności i bezradności ucznia wobec dominacji nauczyciela i to już na  najwcześniejszym etapie kształcenia.

1 czerwiec, 2012

Praca p. Lidii Bajkowskiej "Bajka o piosence i nutkach" bez wątpienia zasługuje na publikację, jednak pod warunkiem właściwego jej wykorzystania. Pozostawiona samej sobie, książka zginie w powodzi oferty rynkowej, nie przynosząc nikomu pożytku. Jej miejscem jest na pewno przedszkole, szkoła podstawowa i placówki kształcenia pedagogów nauczania początkowego.

31 maj, 2012

Muzyka w domu? Czemu nie, skoro dzięki takiej edukacji wyrośli genialni kompozytorzy.

Pakiet "Pokoloruj świat muzyką"  zawierający scenariusze do "Kolorowanki muzycznej"  z pomocami graficznymi i płytą
"Kolory Muzyki", powstał z myślą o nauczycielach nauczania początkowego i wychowawcach przedszkoli.

31 maj, 2012

Dlaczego szkoła nie uczy abstrakcyjnego myślenia? Dlaczego 90 procent Polaków nie zna nut? Dlaczego większość Polaków uważa, że nie jest im ta wiedza potrzebna?