Kanał RSS
Kanał RSS

Wpisy kategorii szkoła muzyczna

22 lipiec, 2013

Lidia Bajkowska, muzyk i pedagog jest przekonana, iż każdy z nas może nauczyć się zasad rządzących muzyką a dzięki temu pokochać ją a nawet samemu zagrać.

12 kwiecień, 2013

Uczestniczyłam w kursach (CPARA), dzięki którym uzyskałam później kategorie S jako instruktor teatralny i mogłam prowadzić amatorskie zespoły dziecięce. Nie ukrywam, że  pomogło mi to potem w prowadzeniu zajęć muzycznych, które korelowałam z dramą, poezją, ruchem, tańcem, działaniami plastycznymi. 

23 listopad, 2012

Chciałabym, aby za kilka, czy kilkanaście lat edukacja muzyczna osiągnęła taki poziom, aby grono słuchających przede wszystkim szukało pięknej muzyki, a nie znanych twarzy

19 listopad, 2012

...to w jaki sposób wygląda nasze społeczeństwo, jest obrazem wychowania nas samych. Czyli można by zaryzykować stwierdzenie, że od wychowania naszych dzieci zależy to, jakie będą przyszłe pokolenia.

Polecam - Dorota Wodzińska

15 październik, 2012

Rozmawialiśmy o tym, co zrobić, żeby umuzykalnić nasz naród, a więc co zrobić, aby przeciwdziałać ANALFABETYZMOWI MUZYCZNEMU w Polsce. Niestety poziom wykluczenia muzycznego w naszym kraju jest zatrważająco wysoki. Nieliczni znają zapis nutowy, rozumieją język muzyki, a muzyka to "język, który ma tylko 7liter - 7 nut" - jak tłumaczyła Lidia Bajkowska w wywiadzie. 

Audycja z Lidią Bajkowską i Dorotą Wodzińską - polecamy gorąco!

7 październik, 2012

Wenezuela wyrwała dzieci z podwórek, narkotyków i band. Stworzyła tysiące orkiestr w cały kraju. Dzieci jeżdżą po świecie, koncertują i odnoszą sukcesy. Dlaczego nie podnieś kultury muzycznej w Polsce, stworzyć dziecięcych orkiestr, zespołów, teatrów w każdej szkole. 

Lidia Bajkowska - działa na rzecz walki z analfabetyzmem muzycznym!

6 październik, 2012

W podręcznikach do nauczania zintegrowanego, występuje zbitka przedmiotów ogólnokształcących, muzyki i plastyki. Jest to sieczka tematyczna, w której roi się od błędów merytorycznych. Uczenie z nich jest groźne, destruktywne, gdyż buduje nową, holistyczną rzeczywistość u dzieci.

Lidia Bajkowska - autor Metody

30 wrzesień, 2012

Wyrządzamy wielką krzywdę dzieciom, które  już zdążyły pokochać  swoją pierwszą panią,  pierwszą w swoim  życiu klasę i kolegów, a muszą to stracić, chociaż się starały. Pozostają u nich  urazy psychiczne  do końca życia.

Lidia Bajkowska - prekursorka zerówek muzycznych w Polsce

29 wrzesień, 2012

Dzieci są dziedzictwem narodowym i największym dobrem naszej ojczyzny. Decydując się na wykonywanie zawodu nauczyciela, czy to w szkole muzycznej czy w jakiejkolwiek innej, bierzemy na siebie odpowiedzialność, za wychowanie i wiedzę przyszłych pokoleń.

Lidia Bajkowska- prekursorka Zerówek Muzycznych w Polsce

7 wrzesień, 2012

Jestem coraz bardziej wzburzona czytając kolejne artykuły o szkole muzycznej w Gostyninie, prowadzonej przez pana Jarosława Domagałę. Autor tych artykułów nie jest gołosłowny, powołuje się na raporty, przedstawia niezbite dowody, więc trudno w to nie wierzyć, zresztą czytając o wszystkich poczynaniach pana dyrektora, wnioski nasuwają się same!

4 wrzesień, 2012

Kolejny fragment raportu z moim komentarzem publikuję w serwisie Fundacji. Jestem pod wrażeniem sporządzonego raportu, który w historii polskiego szkolnictwa artystycznego jest precedensem.

22 sierpień, 2012

Przedstawiamy drugi fragment raportu o działalności w szkole muzycznej w Gostyninie dyrektora Jarosława Domagały - darowizny. Raport sporządzony w Gostyninie jest precedensem w szkolnictwie artystycznym, dlatego warto z nim się zapoznać. Czy Jarosław Domagała ukradł 1000 euro przekazane na koszty z wyjazdem dzieci do Lagendorf?

21 sierpień, 2012

Przedstawiamy pierwszy fragment raportu o działalności w szkole muzycznej w Gostyninie dyrektora Jarosława Domagały. Raport sporządzony w Gostyninie jest precedensem w szkolnictwie artystycznym, dlatego warto z nim się zapoznać. Czy Jarosław Domagała jako dyrektor szkoły muzycznej w Gostyninie okradał dzieci? Co się stało ze składkami wpłacanymi na Radę Rodzicielską? 

19 sierpień, 2012

Czy Jarosław Domagała muzyk, nauczyciel, obecnie dyrektor szkoły muzycznej w Gąbinie wspiera analfabetyzm muzyczny? Jako nauczyciel i obecnie dyrektor szkoły muzycznej w Gąbinie powinien walczyć z analfabetyzmem muzycznym, który jest powszechny wśród polskich dzieci.

4 sierpień, 2012

Muzyka od prawieków traktowana była jako element kosmosu słynący z  matematycznego porządku, jaki panuje we wszechświecie. Interwały były  proporcjami, na których budowano skale, gamy, pasaże. W ten sposób muzyka odbijała  harmonię makrokosmosu.

Poznając historię myzyki walczymy z ANALFABETYZMEM MUZYCZNYM i WYKLUCZENIEM MUZYCZNYM! 

Lidia Bajkowska

3 sierpień, 2012

Tak dziwnie się złożyło, że o muzyce ludów pierwotnych  wiemy dziś  więcej niż o muzyce kultur antycznych Mezopotamii, Egiptu, Grecji, Rzymu, gdyż kultury te i cywilizacje  uległy całkowitej zagładzie i już  nie istnieją a plemiona pierwotne, mimo,  że żyjemy w XXI przetrwały  razem ze swoją muzyką i innymi zwyczajami do dziś.  

18 czerwiec, 2012

Każdy młody Polak - także ten z "pokolenia głuchych" - był kiedyś jeszcze młodszy, lubił się bawić i uwielbiał b a j k i. Ile znacie państwo bajek? A ile znacie bajek muzycznych oraz takich, ktorych bohaterami jest muzyka - i dlaczego tak mało? 

18 czerwiec, 2012

Młodzież musi mieć swoją muzykę - taką, z którą będzie mogła się identyfikować. I nic dziwnego, że nie są to pieśni kombatanckie ani ludowe. Obowiązuje tutaj bowiem kryterium pokoleniowe, nie zaś narodowe czy historyczne. Równolegle z pokoleniowym winno obowiązywać kryterium estetyczne i w jego kształceniu widzę zadanie szkoły. 

6 czerwiec, 2012

"Bajka o Piosence i nutkach"  to nic innego jak przeniesienie na papier zajęć lekcyjnych. Jest jednak wielu autorów, którzy nie potrafią podzielić się swoim doświadczeniem.

1 czerwiec, 2012

Dzięki kontaktowi z "Bajką o piosence i nutkach " dzieci nie mają problemy z rozróżnianiem pojęć: melodia, utwór muzyczny, piosenka, ktore często mylą się uczniom klas starszych uczonych metodą tradycyjną. Dzieci same potrafiły zinterpretować pojęcia: zwrotka, refren jako elementy składowe piosenki, a powiedzonka kotka - zwrotka stały się ulubionymi powiedzeniami na przerwie.

1 czerwiec, 2012

"Bajka o Piosence i nutkach" stanowi cenną pomoc dla nauczycieli i uczniów w przedszkolach i młodszych klasach szkoły podstawowej.

1 czerwiec, 2012

Zanim pójdziemy z dziećmi na pierwszy poranek do filharmonii proponuję wciągnąć naszą dzieciarnię w poznawanie świata muzyki.

1 czerwiec, 2012

Praca p. Lidii Bajkowskiej "Bajka o piosence i nutkach" bez wątpienia zasługuje na publikację, jednak pod warunkiem właściwego jej wykorzystania. Pozostawiona samej sobie, książka zginie w powodzi oferty rynkowej, nie przynosząc nikomu pożytku. Jej miejscem jest na pewno przedszkole, szkoła podstawowa i placówki kształcenia pedagogów nauczania początkowego.

31 maj, 2012

Muzyka w domu? Czemu nie, skoro dzięki takiej edukacji wyrośli genialni kompozytorzy.

Pakiet "Pokoloruj świat muzyką"  zawierający scenariusze do "Kolorowanki muzycznej"  z pomocami graficznymi i płytą
"Kolory Muzyki", powstał z myślą o nauczycielach nauczania początkowego i wychowawcach przedszkoli.