Kanał RSS
Kanał RSS

Wpisy kategorii wskazówki metodyczne

17 luty, 2013

I część wywiadu z Panią Lidią Bajkowską, pisarką, autorką muzycznych bajek edukacyjnych, nagrodzoną przez Ministra Kultury i Sztuki, uhonorowaną nagrodą UNICEF, twórcą jedynej na świecie holistycznej metody nauki muzyki dla najmłodszych dzieci.

Zapraszamy również do przeczytania najbliższego wydania dwutygodnika "DOBRY ZNAK", gdzie ukaże się kolejna część wywiadu.

19 listopad, 2012

...to w jaki sposób wygląda nasze społeczeństwo, jest obrazem wychowania nas samych. Czyli można by zaryzykować stwierdzenie, że od wychowania naszych dzieci zależy to, jakie będą przyszłe pokolenia.

Polecam - Dorota Wodzińska

16 październik, 2012

Szkoła Samuel, z pełnym zrozumieniem i pasją przyjęła mój  program nauczania, dzięki czemu otrzymali możliwość przeszkolenia ich kadry pedagogicznej moją metodą. Już dziś uczą dzieci muzyki, a one zaczynają ją rozumieć i kochać - przestają być analfabetami muzycznymi

15 październik, 2012

Rozmawialiśmy o tym, co zrobić, żeby umuzykalnić nasz naród, a więc co zrobić, aby przeciwdziałać ANALFABETYZMOWI MUZYCZNEMU w Polsce. Niestety poziom wykluczenia muzycznego w naszym kraju jest zatrważająco wysoki. Nieliczni znają zapis nutowy, rozumieją język muzyki, a muzyka to "język, który ma tylko 7liter - 7 nut" - jak tłumaczyła Lidia Bajkowska w wywiadzie. 

Audycja z Lidią Bajkowską i Dorotą Wodzińską - polecamy gorąco!

4 sierpień, 2012

Muzyka od prawieków traktowana była jako element kosmosu słynący z  matematycznego porządku, jaki panuje we wszechświecie. Interwały były  proporcjami, na których budowano skale, gamy, pasaże. W ten sposób muzyka odbijała  harmonię makrokosmosu.

Poznając historię myzyki walczymy z ANALFABETYZMEM MUZYCZNYM i WYKLUCZENIEM MUZYCZNYM! 

Lidia Bajkowska

6 czerwiec, 2012

"Bajka o Piosence i nutkach"  to nic innego jak przeniesienie na papier zajęć lekcyjnych. Jest jednak wielu autorów, którzy nie potrafią podzielić się swoim doświadczeniem.

1 czerwiec, 2012

Dzięki kontaktowi z "Bajką o piosence i nutkach " dzieci nie mają problemy z rozróżnianiem pojęć: melodia, utwór muzyczny, piosenka, ktore często mylą się uczniom klas starszych uczonych metodą tradycyjną. Dzieci same potrafiły zinterpretować pojęcia: zwrotka, refren jako elementy składowe piosenki, a powiedzonka kotka - zwrotka stały się ulubionymi powiedzeniami na przerwie.

1 czerwiec, 2012

Zanim pójdziemy z dziećmi na pierwszy poranek do filharmonii proponuję wciągnąć naszą dzieciarnię w poznawanie świata muzyki.

31 maj, 2012

Coordinamento Nazionale Comunità di Accoglienza (CNCA) [Krajowa Federacja Ośrodków Opieki] to Federacja, zrzeszająca około 250 organizacji na całym terytorium Włoch, podzielonych na 16 federacji/regionów. Jest obecna we wszystkich dziedzinach marginalizacji i wykluczenia, celem jej działalności jest promowanie praw obywatelskich i dobrych stosunków społecznych.

21 maj, 2012

Jak walczyć z analfabetyzmem muzycznym? Czy kolejne pokolenie będzie pokoleniem głuchych? Gdzie tkwi przyczyna?

21 maj, 2012

 „Sen o muzyce”, to przepiękna książka edukacyjna. Wyobrażam sobie jak czytają ją babcie i dziadkowie, a następnie przekazują jej wspaniałe treści swoim zasłuchanym  wnuczętom. Marzenia są nieodzownym elementem procesów psychicznych, a jako takie wiążą się bardzo często z ja idealnym. „Ja idealne” zazwyczaj nie pokrywa się z ja realnym, jednakże bez ja idealnego, nie byłoby takim, jakim jest – ja realne.

11 maj, 2012

Atsuko Seta - kolejna uzdolniona muzycznie japonka, dla której inspiracją i natchnieniem była Kiyoko Tanka - ta, która zaszczepiła miłość do muzyki u Lidii Bajkowskiej.

11 maj, 2012

Naukowe spojerzenie wpływu muzyki na organizm człowieka, jego rozwój intelektualny oraz emocje - czyli wszystkiego tego, co bezpośrednio nas dotyczy. O czystych faktach mówi dla nas dr Amelia Golema!